garantier

Har du fått en ofullständig eller skadad produkt?

På Melodii strävar vi efter att se till att varje beställning kommer till dig perfekt. Trots det kan det hända att en vara är defekt, skadad eller ofullständig när den tas emot. Vi förstår att detta är mycket irriterande och är angelägna om att hitta en lämplig lösning.

Välj den situation som passar dig bäst:

(a) Min produkt levererades skadad och/eller defekt.

Det är naturligtvis inte den upplevelse vi vill erbjuda dig. Vi ber dig att uppfylla följande villkor för snabb handläggning:

  • Ditt köp gjordes via www.melodii.eu.
  • Du anmäler skadan eller defekten inom 30 arbetsdagar efter mottagandet.
  • Vid skada vill vi gärna ha ett foto på produkten.

Om du vill returnera inom 30 dagar kan du göra det via:

https://melodii.montareturns.com/54f460ed-c4fe-4a37-98ca-b0010f8f6473?c=1

(b) Min produkt är trasig eller fungerar inte längre korrekt. Den har garanti.

För att vara berättigad till garantin måste följande villkor vara uppfyllda:

  • Produkten är en Melodii-produkt. (Om du inte köpte produkten av oss? Vi ber dig ta ett foto av fakturan och ladda upp den, eller PDF-filen av fakturan, med din förfrågan.)
  • Produkten köptes för mindre än 2 år sedan.
  • Produkten har inte tappats, skadats, blöts eller använts på något annat sätt som kan göra garantin ogiltig.

Om defekten faller inom garantivillkoren och garantitiden reparerar vi din produkt utan kostnad. Bifoga alltid en kopia av köpbeviset med din begäran för att kunna göra anspråk på garantin. Om det visar sig att skadan ligger utanför garantin debiteras kostnader. Vi kommer alltid att kontakta dig först innan dessa kostnader uppstår.

Hos Melodii är kundnöjdhet av största vikt. Vi kommer därför att göra allt vi kan för att lösa ditt problem till din belåtenhet. Om du har några frågor eller behöver hjälp med att lämna in ditt krav är du välkommen att kontakta vår kundtjänst. 

Returnerar

Har du beställt något från oss och är du inte helt nöjd med ditt köp? Inga problem! För alla våra webshopkunder gäller att om du inte är nöjd gäller din pengarna-tillbaka-garanti. Du kan avboka din beställning hos oss utan kostnad inom 30 dagar efter mottagandet.

RETURVILLKOR

  1. Juridiskt sett finns det 14 dagars returtid för att returnera varor, men vi har förlängt denna till 30 dagar för dig. Du har därför en returtid på 30 dagar för att returnera dina varor från det ögonblick du avbeställt din beställning.
  2. Varan är i originalskick och i originalförpackning (om det är rimligt möjligt)

Om du vill returnera inom 30 dagar kan du göra det via: help@melodii.eu

HAR DU FÅTT EN OFullständig ELLER SKADAD PRODUKT?

När du beställer något från oss kan du anta att det är en högkvalitativ produkt. Om du har fått en defekt, skadad eller ofullständig vara till följd av din beställning via vår webshop ser vi gärna till att den hanteras på rätt sätt. Om din produkt blir defekt inom returperioden kan du åberopa garantin via vår kundtjänst. 

Varje produkt du har köpt via vår webshop har en lagstadgad garanti på 2 år, vilket innebär att en produkt måste göra eller vara vad du som kund rimligen kan förvänta dig av den. De erbjudna egna garantierna eller eventuella tillverkargarantier påverkar inte de lagliga rättigheter som du har som konsument. 

Om varan är defekt eller du vill returnera den inom 30 dagar kan du göra det via: help@melodii.eu

HUR SNART KOMMER DU BLI ÅTERBETALNING EFTER DIN ÅTERKOMMANDE?

Så fort du returnerar dina varor som du beställt via webshopen får du så snart som möjligt inköpspriset för den/de returnerade varorna inklusive fraktkostnader från oss. För detta gäller en maxtid på 10 dagar. Vi kan vänta med återbetalning tills vi har tagit emot varan, eller tills du har visat att du har returnerat varan (beroende på vilket som kommer först). Du kommer att få köpesumman via den betalningsmetod du använde för den ursprungliga transaktionen.

help@melodii.eu